[cmsms_row data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_color=”default” data_bg_color=”#ffffff” data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_color_overlay=”#000000″ data_overlay_opacity=”50″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]
Raport devastator al Companiei de Drumuri la adresa firmei Acciona din Spania care a predat Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul de autostradă Târgu Mureş – Târgu Neamţ, parte din Autostrada Unirii – A8.
Într-un raport de 27 de pagini realizat de Direcţia Tehnică din CNAIR şi consultat de Economedia, se arată motivele respingerii Studiului de Fezabilitate, principalele probleme invocate fiind nivelul scăzut al documentaţiei şi presupusa lipsă de profesionalism din partea prestatorului: „În urma analizei efectuate s-a constatat faptul că o mare parte din observaţiile emise anterior, pentru revizia 0 a Studiului de Fezabilitate nu au fost implementate. Astfel, se constată un interes scăzut şi o lipsă de profesionalism din partea Prestatorului care se traduce printr-un nivel scăzut de calitate a documentaţiei”, se arată în raportul Companiei de Drumuri redactat în cele trei săptămâni de la primirea documentaţiei pe un stick.
Contractul pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat în 2019 cu firma Acciona din Spania, în mandatul ministrului Răzvan Cuc pentru 17 milioane lei, jumătate faţă de valoarea estimată la lansarea licitaţiei. Predarea documentaţiei s-a făcut cu o întârziere de peste o jumătate de an şi cu mari probleme de calitate pe care le reclamă CNAIR.
Cele mai importante observaţii :
- Documentaţia pentru cele două tronsoane de Autostradă T 1 şi T 2 nu este tratată similar atât din punct de vedere al componentei cât şi al modului de prezentare al pieselor desenate
- Lucrările proiectate sunt la nivel de ,,schiţă” nefiind prezentate mai multe elemente (ridicare topografică, scurgerea apelor, elemente geometrice în plan) fapt pentru care această planşă nu poate fi prezentată ca un plan de situaţie aferent proiectării unor lucrări de drumuri
- Sunt prezentate planşe desenate la scări atipice 1 : 250. Nu se înţelege modul de amplasare a tunelului în raport cu axul Autostrăzii
- Prezentarea estimărilor de cost nu este în conformitate cu solicitările beneficiarului din Caietul de Sarcini
- Pentru Planul de Operare şi Întreţinere a Autostrăzii este prezentată doar coperta, partea scrisă fiind cea de la Studiul de Fezabilitate şi proiect Tehnic pentru Autostrada Bacău – Paşcani (n.r. aceeaşi firmă realizează proiectarea completă a tronsonului de autostradă Bacău- Paşcani de 82 km cu termen de predare sfârşitul anului)
- În memoriul tehnic se regăseşte următoarea frază: „Echipa de implementare a proiectului va fi formată din funcţionari ai primăriei comunei Domneşti”.
În finalul raportului, CNAIR…
mai mult, aici
[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row]