de Dorin Dobrincu
Sorin Grindeanu a fost invitat astăzi la amiază la Digi24. După perioada de colaborare-adversitate cu Liviu Dragnea și retragerea în umbra unei sinecuri, în 2017, omul a reușit să revină în politica mare. Acum este prim-vicepreședinte al PSD, vicepremier și ministru al Transporturilor.
Vicepremierul a vorbit despre eliminarea cotei unice și introducerea impozitării progresive, vânturată de șeful său de partid de multă vreme, despre reducerea cheltuielilor bugetare. Și asta în vreme ce aparatul politic și birocratic din Palatul Victoria și din palatele conexe se tot umflă precum broasca din fabulă.
A existat chiar și o referire la regionalizare, pe care invitatul nu numai că nu o respinge, ci o consideră necesară din punct de vedere administrativ și economic. Asta e de apreciat
Însă dl. Sorin Grindeanu știe despre regionalizare cam tot atât cât știe colegul său de coaliție, Emil Boc, primarul Clujului. Adică doar generalități, ceva de genul „să fie bine, ca să nu fie rău”. I-am pus împreună pe cei doi pentru că, dincolo de generalitățile pe care le spun, dincolo de superficialitate, ei sunt singurii politicieni de vârf care au mai amintit în ultimul an de nevoia de regionalizare și descentralizare a României.
În rest, tema mai este adusă în atenția publică doar de asociațiile civice. Cât despre birocrație și opinia publică, acestea rămân în privința subiectului doar cu spaimele rostogolite inerțial din anii ceaușismului.
Sensibil la simboluri, dl. Grindeanu a comentat iar pe tema imnului Ținutului Secuiesc
Cu fiecare ocazie, ministrul ne tot spune că vine din Banat, regiune multiculturală. Însă nu poți să nu vezi că în străfunduri urlă mai degrabă național-comunismul, supt de pesediști din conducta care îi leagă de preistoria lor. Nu e mai puțin adevărat că sunt concurați și de peneliști, ba chiar mai zgomotos – și mai jos – și de auriști.
Ar merita să-i întrebăm pe Sorin Grindeanu, pe alți miniștri – inclusiv pe cel de la Dezvoltare, membru UDMR (Cseke Attila) –, pe primarii din marile orașe, pe președinții de consilii județene: Stimabililor, câte patinoare ați construit în ultimii ani? Nu mai spunem că unii dintre acești patrioți de carton sunt la putere, central sau local, de nici nu se mai știe când, zici că au prins rădăcini. Iar în urma multora dintre ei rămân doar scandaluri de corupție, vile personale pe dealuri sau în câmpie și comunități care stagnează.
De jumătate de an, de când președintele Klaus Iohannis a cununat PNL-ul cu PSD-ul, Sorin Grindeanu este și ministru al Transporturilor
În interviul cu pricina, oficialul a vorbit despre podul de la Brăila, unde a fost zilele trecute împreună cu amicul și șeful său, Marcel Ciolacu. După aceea, provocat de moderator, s-a referit și la autostrada A0.
Despre autostrăzile Moldovei, mai ales despre A7 și A8, ministrul nu a spus nimic. Este drept că nici moderatorul nu l-a deranjat cu vreo întrebare în această privință. De trei luni e război la granițele noastre răsăritene, dar tocmai de asta ar trebui acordată o atenție sporită regiunii de la est de Carpați. Dezvoltarea ține și de Ministerul Transporturilor, și de Guvern în ansamblul său.
Unii dintre noi și-ar dori ca atunci când miniștrii ajung la televiziuni sau la radio, nici nu mai contează, să fie scoși din zona lor de confort, să fie întrebați și despre chestiunile delicate ale guvernării. Altfel, oamenii aceștia se vor grăbi să recite ce au învățat din punctajul de la partid sau de la ministere. Cu alte cuvinte, ne transmit că toate sunt bune și frumoase, numai noi nu avem ochelarii potriviți pentru a privi realitatea. De fapt, știm prea bine, avem de-a face cu simple exerciții de imagine.
articol apărut în Project-E, 23 mai 2022