[cmsms_row data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_color=”default” data_bg_color=”#ffffff” data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_color_overlay=”#000000″ data_overlay_opacity=”50″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″][cmsms_column data_width=”1/1″][cmsms_text animation_delay=”0″]

Proiectul pentru construirea unei autostrăzi între Moldova și Transilvania este cea mai întârziată inițiativă de acest fel de la nivel național. Pe 9 ianuarie 2021 se vor împlini 5.000 de zile de când a fost inițiat primul demers oficial în acest caz (studiul de prefezabilitate).

În prezent, tot la nivel de întocmire de documente există acest proiect: în 13 ani, niciunul dintre guvernele care s-au perindat la conducerea țării nu a fost în stare să urnească efectiv acest proiect. În schimb, s-au întocmit studii care acum au intrat într-o fază de actualizare.

La secțiunea de monitorizări de proiecte de infrastructură a HotNews.ro sunt trecute în revistă toate proiectele întârziate: autostrada A8 este de departe cea mai întârziată cu 4.915 de zile contabilizate: HotNews.ro socotește luna mai 2007 ca debut oficial al proiectului, fiind vorba despre momentul în care a fost lansată licitația pentru studiul de prefezabilitate.

Al doilea proiect „în pregătire” destul de întârziat este Pitești – Sibiu (3.121 zile), urmat de Comarnic – Brașov (3.086 zile). În ceea ce privește proiectele în construcție, cele mai întârziate sunt două loturi din A1 Lugoj – Deva (4.909 zile) și A3 Câmpia Turzii – Tg Mureș (4.719 zile).

Discuțiile despre autostrada A8 sunt mai vechi de 13 ani, dar anul 2007 poate fi considerat ca punct de început din moment ce în acel an a fost realizat studiul de prefezabilitate. A urmat apoi studiul de fezabilitate care, din cauza costurilor foarte mari prevăzute (9,1 miliarde euro), a fost respins, în 2012, de către guvernarea USL (la vremea respectivă, guvernul a refuzat să aprobe indicatorii tehnico-economici).

mai mult, aici

de Elena Mihat, apix.ro, 16 octombrie 2020

[/cmsms_text][/cmsms_column][/cmsms_row]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *