Legând Ploieștiul de punctul de frontieră Siret, la nord de Suceava, autostrada „Moldovei” A7 va fi vedeta inaugurărilor pe final de an, însă între promisiunile autorităților și evaluarea observatorilor independenți apar discrepanțe.
Autostrada „Moldovei” A7 este o șosea de mare viteză, acum în lucru pe o distanță de circa 320 de kilometri, din totalul de 440 km Ploiești – Siret. Se lucrează de la intersecția cu A3 de lângă Ploiești și până la Pașcani.
I se mai spune și „coloana vertebrală” a infrastructurii rutiere pentru Moldova pentru că străbate regiunea de la Nord la Sud, legând-o cu Muntenia și urmând să preia tot traficul greu și de tranzit de pe DN2 (E85), unul dintre cele mai aglomerate și periculoase drumuri naționale din țară. Din A7, deocamdată, au fost dați în trafic doar 16 km ce servesc drept variantă ocolitoare a Bacăului.
CNAIR promite că deschide 130 km din A7 până la final de an
Pentru final de 2024 Compania de Autostrăzi e convinsă că va tăia panglica și va da în trafic aproape 130 de kilometri din A7.
„Pe Ploiești – Buzău vom deschide circulația pe 47 kilometri, pe loturile 1 și 2 de la Dumbrava la Pietroasele. În noiembrie ar trebui deschis traficul”, a declarat pentru HotNews.ro purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
„Iar pe Buzău – Focșani vorbim de 82 de kilometri, pe toate cele patru loturi”, spune reprezentantul CNAIR.
HotNews.ro a realizat o HARTĂ INTERACTIVĂ cu întreaga A7 aflată în execuție, dar și cu tronsoanele Pașcani – Suceava – Siret ce vor intra și ele în lucru cel mai probabil din 2025.
continuarea și harta interactivă pot fi vizualizate accesând
articolul lui Victor Cozmei apărut în HotNews miercuri, 16 octombrie 2024