Libertatea / DOCUMENTE. Doi șefi ai Consiliului Județean Vrancea s-au lăudat, unul după altul, cu construirea unui pod, deși nu aveau avizele obligatorii. Podul s-a prăbușit

Podul de peste râul Putna dintre localitățile vrâncene Vulturu și Vadu Roșca s-a prăbușit pe 30 aprilie, cu o lună înaintea celui de la Luțca, Neamț. Acum ies la iveală problemele: deși avizele de apă și mediu trebuiau obținute înaintea autorizației de construire, ele au fost emise la un an distanță, în 2021. În plus, când au început lucrările, expertiza tehnică expirase. 

foto: Libertatea

Cum s-a ajuns aici?

Pe 30 aprilie 2022, Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea anunța prăbușirea unei bucăți însemnate din podul de peste Putna aflat între localitățile Vulturu și Vadu Roșca, pe DJ 204D. Chiar ultimul pod înainte ca râul Putna să se verse în Siret, aflat într-o zonă lovită adesea de viituri. Așa a apărut și știrea: podul s-a prăbușit din cauza ploilor „din ultimele zile”.

Podul de lângă construcția provizorie care era să fie luată de ape chiar weekendul trecut, însă a rezistat, cumva, viiturii

Cei care cunoșteau problemele podului au tresărit. Au pus cap la cap informațiile și au descoperit două lucruri: Că avizul de gospodărire a apei nr.148/06.12.2021 emis de Administrația Bazinală de Apă (ABA) Siret și Acordul de mediu (decizia etapei de încadrare) nr. 109/08.12.2021 emis de Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Vrancea au venit după ce autoritățile au anunțat, în 2020, că au început lucrarea la pod. Că expertiza tehnică, finalizată în 2018, era valabilă doar trei ani. Asta în condițiile în care n-ar fi existat inundații în zonă. Aceasta expirase oricum, și, mai mult, în zonă au fost inundații de cel puțin două ori din 2018 încoace.

Expertiza tehnică, expirată din ianuarie 2021

Cronologic, în 2018, firma bucureșteană Planexe Design realiza expertiza tehnică a podului de pe DJ 204D, km 24+400, aflat între Vulturu și Vadu Roșca. Podul, construit în 1981, este încadrat în clasa a IV-a a stării tehnice, nesatisfăcătoare, și se recomandă „menținerea suprastructurii și echiparea podului cu parapet de siguranță de tip H4b montat în planul bordurilor normale”.
Citeşte întreaga ştire: DOCUMENTE. Doi șefi ai Consiliului Județean Vrancea s-au lăudat, unul după altul, cu construirea unui pod, deși nu aveau avizele obligatorii. Podul s-a prăbușit

articol de Laurențiu Ungureanu și Răzvan Luțac, apărut în Libertatea, 8 august 2022

Devino membru MDM